Sezioni
- Shipping (5539)
- Economia (4985)
- Logistica e Trasporti (4404)
- Infrastrutture (3470)
- Nautica (1482)
- Eventi e turismo (952)
- Cultura (200)
- Diritto - Fisco (100)
- Editoriale (14)
Archivio blog
- ► 2023 (2311)
- ► 2022 (1425)
- ► 2021 (1236)
- ► 2020 (1389)
- ► 2019 (1517)
- ► 2018 (1670)
- ► 2017 (1497)
- ► 2016 (2092)
- ► 2015 (3095)
-
▼
2014
(3037)
-
▼
novembre
(294)
-
▼
nov 29
(8)
- Allo ZOO di Napoli sono arrivate le Foche
- Finland to set aside USD 1.25bn for icebreaking fl...
- Elezione Presidente Istituto Italiano di Navigazione
- L’Autorità Portuale di Messina e Milazzo a Istanbul
- Petrolio: Opec, era necessaria una politica di sta...
- Piraeus, Cosco ink multimillion investment deal
- Gustavo De Negri è il nuovo VP nazionale di Pmi It...
- Cna-fita, costituito Italy Travel Services
-
▼
nov 29
(8)
-
▼
novembre
(294)
Piraeus, Cosco ink multimillion investment deal
Piraeus Port Authority (PPA) signed a revised EUR 230 million concession agreement with and Chinese company Cosco Pacific Limited, through its subsidiary Piraeus Container Terminal (PCT) on Thursday, November 27th. The deal will see EUR 230 million (around USD 286 million) invested into the construction
of the West Pier III Container, the construction of Pier Petroleum on behalf of the PPA and the installation of new machinery in Piers II and III.
The port authority said that the revenue generated by the overall operation of Piers II and III of the Container Terminal managed by PCT SA, PPA will receive 24.5%, ie in 2021 based on budgeted figures amount of 109.314.280 Euros, as that is its current turnover. After the signing ceremony, the President and Managing Director of PPA SA Mr. Yiorgos Anomeritis stated: “A significant development project with cost EUR 230 million with concession contract has been signed today, making Piraeus one of the most modern and big freight ports of Europe.
The PPA as owner becomes port of great value and annuities, in favour of the public interest, the port industry and the development of the country.”
“The biggest issue in the country is to develop. It is the basic parameter that can give vent, along with other management, to the public debt problem. And only on the issue of development deserves all political and economic factors of the country to sit at the same table in order to achieve fast pace and yields.” The plan was already approved by the Piraeus port shareholders.
- Blog Comments
- Facebook Comments
Translate
I più cliccati degli ultimi 30 giorni
-
11 aprile 2024 – “Un concreto passo avanti nell’ottica di una sempre maggiore competitività della bandiera italiana nei confronti delle a...
-
11 aprile 2024 - “Un passo decisivo per dar gambe alle progettualità di sviluppo economico del nostro territorio. Le esperienze estere, i n...
-
12 aprile 2024 - Ha preso il via a Gaeta, a Villa Irlanda, la terza edizione del Summit Nazionale sull’Economia del Mare Blue Forum. Tema ...
-
11 aprile 2024 - «Il salario degli insegnanti è un fondamentale riconoscimento del valore della scuola. Ed è oggi inadeguato. C’è poi anche ...
-
12 aprile 2024 - “Noi vogliamo semplicemente fare il nostro mestiere, che è quello di collegare porti e comunità. Noi abbiamo sempre avuto...
-
12 aprile 2024 – A fine marzo 2024, DACHSER ha acquisito l'80% della Joint venture DACHSER & FERCAM Italia, perfezionando così l...